spannende tocht

14 juni 2012 - Amatola Coastal, Zuid-Afrika

Liesbeth schrijft: Allereerst de rest van het verhaal van gisteren. Ik heb dit alsnog via de mail als wordbestand gekregen

Daarna is er nog wel regelmatige bemoeienis tot 16 jr, maar willen ze deze kinderen , allen jongens, aan een opleiding en beroep geholpen hebben met liefst terugplaatsing in het gezin.

Gisteren hebben we ook een Nikon-camera met tas en kaart en oplader batterij gekocht!!!!!!!!!!! Alle medewerkers en m.n. Eureka waren erg blij, ze kunnen deze camera gebruiken om de sponsors (wekelijks brood en vitaminedrank) van foto’s te voorzien én wat erg belangrijk is, en dat had ik me niet zo gerealiseerd, foto’s van de huid en de wonden toegebracht aan de kinderen, nemen en als bewijsmateriaal voor de rechtbank gebruiken. Er blijkt ook nog een film-maak mogelijkheid op te zitten, is gemakkelijk in gebruik en zeer welkom.

Alles bijelkaar kostte de camera 4000 rand, dwz 400 euro, en, dus een goed besteed doel voor ’t bedrag van alle sponsor’s Zeeland en omstreken tot in Amstelveen,de Betuwe en de Bilt en Halsteren en Nijmegen etc. Vandaag geef ik het kaartje dat David zo mooi heeft getekend met alle namen erop met het geld voor de camera.

Ik zal een foto maken en dat op m’n reisblog zetten, alleen dat komt later, want m’n notebook is gecrashed. Vandaag wordt ’t nagekeken hier, en anders , thuis in Middelburg door Co(?).

Vandaag ga ik de medische kast klaarmaken, uitrusten van de “Braai”(BBQ) van gisteravond; Jacky had haar schoonzusje uitgenodigd ; zij is Jo-Ann Downs een lid van Parlement (2e kamer), en, we hebben tot laat zitten praten over allerlei onderwerpen, van “wist je dat olifanten in hun poten zulke geavanceerde zenuwen hadden dat bij een gevaar o.i.d. ze stokstijf op de grond gaan staan en met hun poten “horen”wat er aankomt op 5 km afstand?”, tot hoe afschuwelijk het Zuid Afrikaanse land afglijdt naar een 3e wereldland en tevens zo ongelofelijk prachtig is qua landschap en mensen etc.

Dit bericht komt via Ot’s PC en Liesbeth. Voor nu lieve groeten en “big hug” (kuskus), Maria.

Vanavond heb ik gebeld met Afrika en het volgende vernomen:

Vandaag zijn ze vertrokken richting Kaapstad. Maria en Otto wilden vandaag zoveel mogelijk kilometers maken om de volgende dagen wat rustiger aan te doen. De wegen zijn af en toe slecht berijdbaar. Je moet dan denken aan stukken dat je maar 60 km per uur kunt rijden. In een plaatsje in zijn ze erg geschrokken omdat een man het portier van Maria opendeed en haar aan haar arm en hoofd ging trekken. Zij is heel hard gaan gillen en gaan meppen. Otto had in eerste instantie niet door wat er gebeurde en heeft die vent ook nog een dreun verkocht en is gaan toeteren en slingerend gaan rijden en zo hebben ze hem afgeschud. Daarna zat de schrik er erg in natuurlijk. Gelukkig niets gestolen en was het maar 1 persoon en geen bende.

Ze hebben nu ongeveer 600 km gereden en een riant onderkomen voor de nacht. Dit is te vinden op de volgende website: www.crawfordsbeachlodge.com en ligt 40 km onder east London

Dat was het weer voor vandaag! slaap lekker en lieve groet van mij,

Liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ada en Theo:
    15 juni 2012
    Jeetje ga je daarheen om goed te doen en krijg je de schrik van je leven. Sterkte Maria met alles en groet aan Otto.
  2. Henk en Els:
    15 juni 2012
    Wat een avontuur!! Dit is even wat anders dan een vakantie in Spanje. Echt spannende en emotionele momenten. Mooi om te lezen hoeveel goeds jullie daar al in die korte tijd hebben gedaan en hoeveel andere mensen zich belangeloos inzetten voor die arme mensen daar. Nog veel sterkte en plezier voor de laatste dagen, samen met Otto! Liefs en groetjes aan Otto
  3. Ankie:
    16 juni 2012
    Wat een verhaal en akelig!! Wel fijn dat jullie samen zo'n team zijn en dat jullie zo veel kunnen doen!
    Liefs van ons, Ankie en Ger